lördag 20 mars 2010

Vårsvamlet

Det sitter en liten fågel på huset mittemot min dörr och kvittrar. Vatten forsar ut stuprännorna. Nu ska skiten bort. Fast först måste den komma upp, ty det som gömts i snö kommer upp i tö. Jag har flyttat till en park. Kommer bo granne med Victoria & Daniel om några månader. Jag ska göra en fältundersökning kring vilka gardiner och trädgårdsmöbler de har, lovar. De borde ju ha den godaste smaken man kan ha, eller? Vill gärna att de ska ha fula gardiner och lite vissna krukväxter annars. Det skulle vara tillfredsställande. Vill att de ska bråka om vem som lägger mest energi på deras förhållande så att det hörs genom slottsväggarna. Vill att de ska ha en hög med dagstidningar liggandes innanför dörren som de har dåligt samvete för att de aldrig hinner läsa.

Jag invigde min vårkappa igår. Den är lång och släpar i marken. Men det är en ritual som måste genomföras. Man ska frysa in våren, vet ni. Förresten har ni kanske noterat att det inte blir så mycket skrivet här these days. Men det är för att så mycket har hänt den här vintern. Har fortfarande inte riktigt smält alltihop. Men jag kommer återkomma när allt känns rimligt igen. Och när jag har tid att tänka på viktiga saker och spekulera kring dem här. Följ mig på twitter om ni vill annars, även om det mest blir småsvammel och ordvitsar där. Hehe. Här är en traditionsenlig vår-spellista, som jag och Elisabet gjort.

Inga kommentarer: