“A few seasons ago I decided to have a screen in my studio, so when I did the fittings I would look at the screen. I’m really scared of bloggers, and I know this is how they judge me. But I realized that whatever looks good on screen doesn’t always feel good on the body. So I decided to leave the computer — sorry to the lady from Google [Marissa Mayer, who was in attendance] — and I went back to trust my eyes. And that’s what I do in fashion.”
Kampanjen är nämligen något av ett genidrag. Ines Van Lamsweerde och Vinoodh Matadin är definitivt ett av de mest bloggade fotograferna de senaste åren. När de själva figurerar i en kampanj där de fotograferat sig själva, blir det dels publicitet på grund av det ovana greppet att byta ut modellerna mot fotograferna.
Men även på grund av att många bloggare får möjlighet att uttala de magiska namnen Ines Van Lamsweerde och Vinoodh Matadin återigen. Att säga att den är motbjudande, som en bloggkommentator någonstans skrev, visar bara att man inte har koll nog att veta vilka paret på bilden är. Vilket ger en slags lavin-effekt i bloggvärlden, vilket i sig ger publicitet till Lanvin. För några herrkläder lär kampanjen knappast sälja.
4 kommentarer:
Haha! och får man modebloggspluspoäng om man kan nämna att det är en referens till
http://www.matthewmarks.com/artists/inez-van-lamsweerde-and-vinoodh-matadin/selected-works/#/images/7/
? ;)))
Omg ja!!! 10 points to agnes! :) Visste inte det, kul!
Alltså, jag kan inte komma över det att hon ser ut som en bit kött. Hon är målad som en köttbit, som om hon vore skinnad..
Haha ja, som en sån där människa i genomskärning-plansch som ibland finns på vårdcentraler! Lite smaklöst, japp.
Skicka en kommentar