måndag 8 juni 2009

Svart är inte svart längre

Svart är inte svart längre på något sätt. Det är en färg som alla andra.(eller kanske inte ens en färg, som min dagisfröken påpekade när jag valde svart som favoritfärg vid fruktstunden, fick välja en annan istället. haha.) Men när man inte riktigt vill använda svart som man brukade, hur gör man då? Har noterat hur jag själv och andra börjat använda ljusa färger som man förut använde svart. Alltså är helt klädd i beige, eller mintgrönt(eller sjöskumsgrönt som jag egentligen vill kalla det, men antar att det är för mycket av en anglicism), och så vidare. Eller snarare försöker matcha, helt klädd i mintgrönt, det är inte lätt, kan jag säga er.

Bild från style bubble, föreställandes Londonskolan Kingston University-eleven Yun Lis slutkollektion.

Inga kommentarer: