onsdag 16 januari 2008

Allmänt trivialt inlägg

Kommer på mig själv med att längta till våren och sommaren. Det är kanske inte så konstigt. Kommer även på att själva anledningen till att jag egentligen längtar dit är att jag älskar att klä mig som… ja, som man klär sig på sommaren. Då menar jag inte kort kjol och sandaler utan mer materialmässigt. Ibland känner jag ett sådant behov av att klä mig i linne, bomull och så vidare. Tunna material som är lätta att kavla upp och lätt får små veck och skrynklor. Den här vintern har faktiskt varit väldigt tung rent materialmässigt med mycket betoning på pälsar och läder. Puh. Roade mig nyss med att titta igenom de svenska visningarna från modeveckan i augusti återigen. Slogs av hur fantastisk Carin Westers visning var. Det enda jag egentligen har hört talas om från den visningen så här i efterhand är den blommiga klänningen som fanns med. Den har jämförts med till exempel Balenciagas storblommiga kreationer för våren och det är verkligen inget fel på den. Men det är ju inte direkt det blommönstrade som dominerade visningen. Jag gillar hela den koloniala stämningen, blandningen av material, färger som beige, grått och vitt och framförallt byxorna; stora, låg gren!

Inga kommentarer: