tisdag 4 augusti 2009

Svenskt skumgummi

Eminenta, holländska online-tidningen Mykro Mag har i nysläppta nummer #3 med svenska förmågor. Nämligen ett modereportage med Frida Ringströms examenskollektion The Foam Rubber Collection. Stylingen är signerad Sascha Ehnqvist och foto Fredrik Skogkvist.

Ringströms kantiga skumgummikläder och det absurda i formen förstärks genom valet av miljö och de till synes öde vidderna som modellerna vandrar runt i. Jag kommer att tänka på I väntan på Godot-pjäsens meningslösa väntan, om man får dra en lång parallell.


Har jag nämnt att jag älskar Mykro Mag? Det gör jag, hursomhelst, de är det bästa som hänt mode-internet på väldigt länge.

1 kommentar:

Anonym sa...

först och främst; älskar din blogg!

mykro mag har även jag upptäckt, men så undrar jag om du har tips på andra mode-/konsttidningar? online eller i pappersform, spelar ingen roll. eller kanske även andra bloggar?

behöver ny läsning

bästa,
johanna