tisdag 30 december 2008

Känslor av oro kring nyår

I söndags fick jag frågan "Vad ska du ha på dig på nyår?" tre gånger. Insåg att detta med kläderna faktiskt var en källa till viss oro även i min omgivning, och hos mig också. För mig låg oron framförallt i hur man ska lyckas införliva en festklänning i sin annars så kvasibohemiska lager på lager-stil. Hade en delirisk idé om att köpa en riktig blåsa, med tyll och allt. Men ett besök på något illamåendeframkallande Beyond Retro fick den förvillelsen ur mitt huvud. Det fick bli en kompromiss- en klänning från ett märke som inte känns som ett klänningsmärke, om ni förstår vad jag menar.

Jag inbillar mig att många av de kvinnor som älskar och känner sig bekväma i att klä sig i festblåsor på nyår är sådana som annars brukar beskriva sig som typiska jeans och tröja-tjejer. Jag har svårt för distinktionen vardag/fest på det sättet. Har man något fint i sin garderob vill man gärna använda det annars också. Vet ej om jag är ute och cyklar här.

På tal om märken som inte känns som klänningsmärken; vet att jag är sen med detta men Nakknas SS09-film In the Flesh är ju faktiskt fantastisk:


Inga kommentarer: