fredag 14 november 2008

Angående jeans igen

Jag måste kanske ta tillbaka det jag tidigare skrev om jeans. Det vill säga det om att människor slutade använda jeans och sedan nu har tagit upp det igen. Det är inte sant. Jeanskulten har varit alive and kicking hela tiden- det är bara i min något avskärmade värld som det inte varit så.

Var på en fest som ett känt amerikanskt jeansmärke ordnade häromdagen. Fann mig själv bland människor klädda enbart i jeans, förutom på fötterna- där hade de boots. De var glada- verkade bekväma i sina jeansuniformer. Senare anordnades en sorts visning med både manliga och kvinnliga modeller som jag antar att hade instruerats att tänka rock'n'roll. Vilket betyder attityd, kroppsbehåring(för männen), mycket bar hud, gitarrer, jeans såklart, stora bältesbucklor, rutiga skjortor och så vidare. Jag var klädd i vida ullbyxor och en blus med hög spetskrage. Jag var inte bekväm; rodnade till och med vid några tillfällen av olika anledningar. Men det var fint på något sätt; jag behöver sådant. Alla behöver sådant.

Inga kommentarer: