tisdag 13 mars 2012

S0 long

Två texter jag skrivit till senaste numret av Nöjesguiden. Det ökända Hen-numret. Tänkte länka eftersom det väl är sådant som man ska göra på en blogg.

En krönika om modeller och fackföreningar för modeller och varför ingen i "modevärlden" bryr sig.

En artikel om konstnären/masterstudenten Linnea Sjöberg och hennes totalt identitetsupplösande projekt där hon var bilden av en affärskvinna i 1,5 år. Vi pratar om andras reaktioner, medias tolkning och hur man klär sig sen, när allt ändå känns som en uniform, som hittepå.

Jag har dessutom skrivit om H&M och den totala paradox som "demokratiskt mode" är i senaste Rodeo. Men den har de inte vågat lägga upp på webben. Hehe. Ni får köpa tidningen.

Imorgon ska jag åka till världsdelen USA. Först ska jag bila genom amerikanska södern, Memphis -> New Orleans och sedan ska jag till New York och hälsa på gummorna. Vilka tips som än kan finnas och som är relaterade till platserna ovan mottages tacksamt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skulle nog inte kalla det för ett "totalt identitetsupplösande projekt". Som du skriver var hon bara "bilden" av en affärskvinna. Att någon skulle gå längre än vad hon gjorde kan väl dock knappast begäras.


http://www.theonion.com/articles/why-cant-anyone-tell-im-wearing-this-business-suit,11185/