måndag 27 juli 2009

Ganges

Jag har varit på Gagnef-festivalen, Dalarna i helgen. Det är en slags festival, fast för människor över 18, och det är lite som Stockholm, om man ser till typen av besökare, fast folk är trevliga. Jag har uppenbara problem med fenomenet "oömma kläder" som jag nog tidigare nämnt. Detta är något som jag nu inser måste ha startat i väldigt tidig ålder. Allt som min mor försökte tvinga på mig– gummistövlar, cykelhjälm, regnjacka, etc, såg jag som ett hån mot hela min person, och något som definitivt skulle ha negativ effekt på min så kallade sociala status. Det gör jag ju fortfarande, trots att jag egentligen verkligen vet bättre. Men när man befinner sig i en skog med gräs och det regnar får man göra vissa kompromisser med sig själv. Lösning: chelsea boots istället för gummistgövlar, svart trenchcoat istället för regnjacka, och så vidare. Jag klarade mig, tror jag. (Skoja.)

För övrigt tältade vi bredvid en goa trance-husvagn med goa trance-människor som spelade goa trance hela dygnet. Det vi upptäckte var hur nära den stilen/musiksmaken man ibland befinner sig helt plötsligt. Jag gillar när den sortens gränser löser upp sig, helt av sig självt.

Inga kommentarer: