måndag 2 januari 2012

Tankar för det nya året

Jag tänker att en viktig egenskap är att kunna stänga av. Att kunna fokusera på det man ändå fortfarande gillar och de man ser upp till och sätta idealen jävligt högt. Bli arg för att allt inte svarar mot dem. Försöka förändra det. Fuck många bollar i luften. Jag tänker en, två bollar, som jag håller hårt i. Kastar högt mot himlen. Höjden svindlar till. Men jag fångar dem ändå på vägen ner.

Det måste gå att bekämpa distraktionerna. Stänga ner dem, en efter en. Titta bort. Inåt. Fokusera. Obs. Inte mindfulness. Bara gammal hederlig koncentration.

Min kamp. Av Sanna Snausgård.

To be continued.

2 kommentarer:

Petnoga sa...

Titta på den här föreläsningen, den har inspirerat mig till ett nytt beteende inför det nya året:

http://petnoga.blogspot.com/2011/12/myths-of-overworked-creative.html

yvonne sa...

Bra!